خبرنگار سوری: مردم ایران به رئیس جمهور خود اعتقاد داشتند رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس فیلم‌های شبکه نمایش به مناسبت هفته مقاومت + زمان پخش «جنی ارپنبک» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۴ شد ویدئو | خاطره‌گویی راوی دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «سیدابراهیم» ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی درباره «لاک‌پشت و حلزون» که پس از گذشت سه سال پروانه نمایش گرفت + بازیگران و خلاصه داستان قطعه «ما بازمی‌گردیم» تقدیم به شهدای خدمت + فیلم عَلَم خدمت شهیدان بر زمین نمی‌افتد «فرمان مرادی» نوازنده و سازنده ساز درگذشت برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتشار کتاب‌های عباس کیارستمی در ژاپن

  • کد خبر: ۱۳۱۸۹۶
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
انتشار کتاب‌های عباس کیارستمی در ژاپن
کتاب «رنگ‌ها» زنده‌یاد عباس کیارستمی و «من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید» نوشته احمدرضا احمدی و تصاویر عباس کیارستمی با همکاری انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و انتشارات کانوآ در ژاپن منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز - به دنبال فعالیت‌های بین‌المللی کانون در حوزه فروش حق نشر و مذاکره‌های انجام شده با انتشارات کانوآ از کشور ژاپن، حق نشر کتاب «رنگ‌ها» با متن و تصاویری از زنده‌یاد عباس کیارستمی و کتاب «من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید» نوشته احمدرضا احمدی و تصاویر عباس کیارستمی به این ناشر ژاپنی واگذار شد.

به‌تازگی این کتاب‌ها در ژاپن به چاپ رسید و طی آیینی در روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر ۱۴۰۱ (۹-۱۰ اکتبر ۲۰۲۲) در گالری ایزوروبا در شهر توکیو با حضور جمعی از فعالان و علاقه‌مندان این حوزه، رونمایی شد.

همچنین نمایشگاهی از کتاب‌های کودک ایران که در دهه ۱۹۷۰ میلادی به چاپ رسیده بود، برپا شد. در این مراسم کیمیکو یاماموتو، کارشناس در حوزه آثار عباس کیارستمی درباره تصاویر شعرگونه‌ای که در آثار این هنرمند درگذشته، به ویژه در دو اثر تازه چاپ شده وی مشاهده می‌شود، سخن گفت.

یکی از مخاطبان ۲۰ ساله ژاپنی درباره کتاب «من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید» می‌گوید: وقتی کتاب «من حرفی دارم» را خواندم، فکر کردم که ارزش خواندن دارد و فارغ از زمان و گرایش، همیشه ارزشمند خواهد بود.

به گفته او هم تصاویر و هم متن، پیام دارند و به نظر می‌رسد نوعی استعاره دارند. فکر می‌کنم چنین کتاب باکیفیتی می‌تواند فراتر از زمان باشد و این امکان را بدهد که بین نویسنده و خواننده گفت‌وگویی ایجاد کند و یا خواننده با خود گفتگو و در خود تأمل کند.

انتشارات کانوآ در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده و تاکنون کتاب‌های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان به چاپ رسانده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->